*** REDUCERI DE WEEKEND *** Reduceri la selectia de produse cu marcajul ULTIMA BUCATA *** 25-27 Noiembrie 2022 *** EXCLUSIV ONLINE ***  

KONG. ISTORIA ECHIPAMENTELOR DE ALPINISM

KONG. ISTORIA ECHIPAMENTELOR DE ALPINISM
 „Cu cât mergi mai sus, cu atât vezi mai larg; cu cât vezi mai larg, cu atât visezi mai mult.”


 

Originea mărcii Kong a început cu mult timp în urmă, în 1830, într-un atelier de la poalele Alpilor, unde Giuseppe Bonaiti a dat naștere poveștii Kong, Made in Italy!

Grija de a oferi o protecție maximă pentru viețile omenești, împreună cu aspirațiile oamenilor de a urca cât mai multe vârfuri, l-au determinat pe Bonaiti să-și exporte produsele și filozofia în întreaga lume.

Carabinierele sale au devenit un adevărat accesoriu pentru toți cei care practică discipline verticale. În 1977, compania Bonaiti și-a schimbat numele în Kong, dar misiunea sa rămâne aceeași: fabricarea siguranței în locul în care riscul este protagonistul.


Întregul ciclu de producție, de la proiectare la ambalaj, este realizat în fabrica situată în Monte Marenzo (LC), Italia, unde fiecare articol din echipamentul personal de protecție (PPE) este testat bucată cu bucată și apoi vândut în întreaga lume.
Kong oferă nu numai carabiniere, dar mai ales siguranță.

 
 

Alpinismul a devenit o disciplină sportivă în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când au fost cucerite cele mai dificile culmi; chiar și cele considerate până atunci imposibile. Primele manuale de alpinism au descris echipamentele pe care alpiniștii trebuie să le poarte cu ele pentru a face față ascensiunii în siguranță.


 
 Utilizarea carabinierelor pentru a depăși dificultățile ascensiunilor datează din 1914, când O. Herzog, și fratele său Willi, au urcat pe fața de sud a Schüsselkarspitze cu ajutorul cârligelor în formă de pere folosite de pompierii din Munchen. Pe piața internă, compania Bonaiti a fost singura care a produs o carabinieră specifică pentru alpinism. Sfaturile tehnice și practice ale lui Riccardo Cassin au contribuit la îmbunătățirea carabinierei în formă de D, iar numele celebrului alpinist a făcut ca numele Bonaiti să fie cunoscut importatorilor străini de echipamente montane.
 În anii 1960 au fost fabricate primele carabiniere din aliaj ușor pentru alpinism extrem, iar acest material nou a redus greutatea produsului de la 200 la 65 de grame. Aceste carabiniere au fost extrem de apreciate de alpiniști și datorită avantajelor estetice: diversele culori, obținute printr-un proces de anodizare, ajută la corelarea față de restul echipamentului.
Pentru a crea o imagine corporativă care să poată fi recunoscută în țările în care a exportat mărfurile sale, în 1982, compania a înregistrat numele și marca Kong în diferite țări: ovalul actual și binecunoscut, care amintește conturul unei carabiniere.
 

 
Gama de produse a crescut considerabil, iar acum include scripeți, coborâtoare și blocatoare pentru corzi, căști, hamuri, dar mai ales au început să producă articole specifice pentru salvarea montană, precum tărgi, trepiezi de salvare și diverse alte instrumente specifice necesare pentru în practicarea alpinismului, adaptate la nevoile celor care străbat munții, nu numai în timpul liber, dar și din motive profesionale.
 
La începutul anilor 1980, Kong a fost singura companie italiană care a fabricat carabiniere pentru alpinism, în timp ce pe piața mondială existau cinci producători: Simond și La Prade (Franța), Faders (Spania), Stubai (Austria) și Chouinard (U.S.A). Pe piața mondială existau aproximativ optsprezece tipuri diferite de carabiniere pentru alpinism, dar zece dintre acestea au fost produse de Kong.
În 1987, Kong a depus brevetul pentru un nou sistem de închidere a carabinierei, pentru a elimina orice punct care ar putea încurca coarda. Acest sistem special, numit „Key Lock”, a primit numele de la forma îmbinării dintre clapeta și corpul carabinierei, care semăna cu o gaură de cheie. Scopul acesteia a fost să elimine orice denivelări care ar putea deteriora coarda sau să împiedice introducerea și îndepărtarea acesteia. Acest sistem de închidere, în comparație cu alte carabiniere, a oferit avantajul unei siguranțe suficiente, chiar dacă clapeta de închidere a fost de aproximativ 2mm.
 
Între timp, producția de carabiniere și echipamente de protecție personală a fost flancată de articole mai complexe destinate operațiunilor de salvare la munte și la mare.
În colaborare cu instituțiile de urgență, a fost creat bățul pescant „Stelvio”, împreună cu trepiedul „Cevedale” și targa inovatoare „Lecco”, care datorită caracteristicii unice de a putea fi dezasamblată și transportată cu ușurință pe umeri a devenit standard pentru toate situațiile de urgență în care un elicopter nu a putut ajunge din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Datorită acestei intuiții, în scurt timp Kong a devenit un punct de referință pentru dezvoltarea și producerea de articole dedicate operațiunilor de urgență și salvare, deschizându-se drumul într-o zonă care era încă fertilă și foarte satisfăcătoare, atât din punct de vedere economic, cât și moral.
 
Azi, activitățile de bază ale companiei Kong sunt siguranța și salvarea. Tehnicile de alpinism au fost adoptate în construcții, unde, pentru respectarea reglementărilor de prevenire a accidentelor, muncitorii folosesc echipamente modificate corespunzător, originare din lumea alpinismului. Gama de produse a fost adaptată la standardele cerute pentru lucrările la înălțime.

În anii 2000, o zonă din fabrică a fost echipată pentru a oferi pregătire profesională; astfel Kong nu mai este doar un produs, ci și suport și instruire pre și post-vânzare.
În 2014 Kong s.p.a. a fost înscrisă în registrul regional pentru subiecții acreditați, datorită serviciilor sale de pregătire profesională și educație.
În 2016 a fost acreditată ca și companie de instruire IRATA (Industrial Rope Access Trade Association), membru nr 5058 / T.
Astăzi, au loc zeci de mii de ore de instruire cu privire la personalul din forțele armate, prim-ajutor de urgență (detașamentul de pompieri, protecție civilă etc.) și asistență medicală obișnuită și extraordinară (112, Cruce Roșie și lucrări de asistență diverse), precum și operatorii parcurilor acrobatice, freelancerilor și angajaților întreprinderilor private.



 
 Capacitatea și disponibilitatea de a inova, de a găsi soluții originale la problemele comune este sinonimă cu starea de sănătate bună a unei companii. La Kong aceasta a fost întotdeauna o piatră de temelie pentru abordarea pieței, iar de-a lungul anilor au existat numeroase exemple. În 2016, compania a creat un mic muzeu și o sală de expoziții cu scopul de a colecta aceste amintiri și de a le menține în viață ca stimul și sursă de mândrie pentru angajați în fața clienților și a vizitatorilor.
 O abordare de alpinist a făcut întotdeauna parte din filozofia companiei, chiar și în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor: o urcare lentă, dar constantă, care timp de aproape două sute de ani a condus compania Kong spre vârf.
După cum scria Marco Bonaiti într-un catalog vechi:  „Cu cât mergi mai sus, cu atât vezi mai larg; cu cât vezi mai larg, cu atât visezi mai mult ”.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!